Switch to mobile version. Top

Tipiskākās kļūdas pārdošanā

Krīvs Lode, Narvesen Baltija mazumtirdzniecības direktors

Produktu pārdošanas procesā pieļautās kļūdas ir atšķirīgas, piemēram, mājražotāju vīna pārdošanā tiks pieļautas kļūdas, kas netiks pieļautas tehniski sarežģīta produkta pārdošanā. Pārdošana ir process, kurā ir daudz nianses. Viena no tipiskākajām kļūdām, ko pieļauj tirgotājs, ir sava produkta vērtēšana augstāk nekā klientu piesaiste. Produkts ir tirgotāja lolojums, ko uzņēmējs lolo kā savu bērnu, un šajā gadījumā pārdevēja vēlme pārdot produktu, liekot uzsvaru uz produkta labajām īpašībām, viņš aizmirst noskaidrot klienta vajadzības. Tādā veidā saikne ar potenciālo pircēju var tikt zaudēta.

Viena no izplatītākajām kļūdām ir pārdevēja nesagatavošanās sarunai ar klientu. Netiek ievākta pietiekami daudz kvalitatīva informācija, netiek izmantotas interneta vides iespējas, kur ir atrodama informācija par klientu, un neanalizē konkurentus. Pirms došanās pie klienta ir svarīgi sagatavoties iespējamiem iebildumiem un pārdomāt tos. Ar šādu pieeju ir iespējams atspēkot 80–85% iebildumu (sagatavoties tiem), pirms tikšanās ar klientu. Piemēram, ko dara Martins Dukurs - mēģina saskatīt šķēršļus, izbrauc trasi vairākas reizes un lēnām, lai saprastu kā to braukt. Liela kļūda, ko pārdevējs pieļauj ir centība pārdot savu produktu, neskatoties uz klienta interesēm. Tādā veidā pārdošana kļūst par pašmērķi, kas ietekmē turpmākās attiecības ar klientiem.

Vērts padomāt:

  • Kādēļ ir vērtīgi sagatavoties sarunai ar klientu?
  • Kādas kļūdas nepieļaut sava produkta attīstībā?
Piesakieties jaunumu saņemšanai, lai varam Jūs aicināt uz pasākumiem.
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.