Switch to mobile version. Top

Seminārs: Kāpēc ir jādomā par sociālajiem medijiem

Andrejs Saldavs, SEB bankas digitālā mārketinga vadītājs

Ievads par sociālo mediju nozīmīgumu un attīstību mūsdienu digitālajā vidē un to nozīmīgumu kopējā komunikācijā. Tiek apskatīti nozīmīgākie sociālie mediji un to specifika un atšķirības, saziņas veidu maiņa sabiedrībā, tendences sociālo mediju kontu izmantošanas skaitā un veidā. Andrejs komentē sociālo mediju sasniedzamības rādītājus Latvijā pēc TNS datiem. Neraugoties uz vispārējām spekulācijām, dati joprojām rāda sociālo tīklu popularitāti. Ar aktuāliem piemēriem tiek izcelta tāda sociālo tīklu paradigma kā indivīda popularitātes un pieaugošās indivīda lomas pretstatījums lielām organizācijām un pat valstīm un reģioniem. Uzzināsiet, kuru ierīču lietojums ir būtiskākais. Iegūsiet skaidrojumu par mediju iedalījumu, balstoties uz lietotāju aktivitātēm tajos, proti, mans/ pirkts/ nopelnīts (owned/ payed/ earned), un šo aktivitāšu mijiedarbības radītajām sekām, piemēram, labākiem SEO optimizēšanas rādītājiem, nopelnītam apmeklējumam u.c. Lai zīmols/ produkts būtu pamanāms, Andrejs iesaka tam “atrast savu balsi/ būt pašam”. Turklāt visos sociālajos tīklos, kur zīmols ir klāt esošs, ir jāievēro vienota balss. Tāpat jāatceras, ka radošums ir īpaši būtisks. Kā izcelties? Vienmēr jāatceras, ka arī reklāmai ir jābūt izklaidējošai. Pēc Facebook datiem 56% no pārdošanas rādītājiem ir bijuši saistīti ar radošu saturu/ pieeju. Īpaša uzmanība tiek veltīta reklāmas īpašībām un raksturojumam mūsdienu ātrajā informācijas aprites laikā. Lēmumu pieņemšana notiek ārkārtīgi ātri. Piemēram, vidēji 4 sekundes Tinder aplikācijā, par 41% ātrāka ritināšana Facebook fīdā. Tāpēc Andrejs iesaka rūpīgi pārdomāt sava zīmola satura (gan saturiskā, gan vizuālā) atspoguļojumu, ņemot vērā šīs tendences- pirmajās 3 sekundēs ir jāparāda zīmols un saturs jāsāk ar visiesaistošako mirkli. Vairs nav laika gariem ievadiem. Klipu montāžai ir jābūt ātrai un dinamiskai. Tai jābūt kā sirdspukstiem. Posta izmērs ir kļuvis ārkārtīgi svarīgs. Postu ieteicams veidot bez skaņas. Facebook piedāvā lielisku resursu šo zinību apguvei- Facebook Blueprint un Facebook Creative Hub. Būtiska paradigmas maiņa satura veidošanā ir no stāsta formāta un pieejas mainīties uz pieredzes stāstiem un patiesiem atspoguļojumiem. Andrejs iesaka atklāti rādīt, kā top lietas no idejas līdz pat rezultātam. Noslēgumā Andrejs iesaka: “Sociālie mediji vairs nav zīmola vizītkarte, bet gan veikals ar pašu radītu saturu un kampaņām.”

Vērts padomāt:

  • Kā ar savu satura kvalitāti varu ietekmēt zīmola sekotāju aktivitāti un iesaisti?
  • Kas ir mana zīmola radošuma pamatā? Kā radoši atspoguļot saturu?
  • Vai mans saturs atbilst sociālo tīklu patērēšanas tendencēm?
  • Vai esmu gatavs atklāti dalīties?
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.