Seminārs: Biznesa modeļa evolūcija
Mapon tehniskais direktors Ingus Rūķis dalās pieredzē par uzņēmuma attīstības ceļu un kā laika gaitā ir mainījušies tā biznesa modeļi:
-
Visu būvējam paši
Kad Mapon sāka savu ceļu, biznesa ideja bija galvā, bet svarīgākais bija saprast savu produktu un pakalpojumu vērtību, vajadzīgos resursus un izmaksas.
-
Paplašinām produktu klāstu, klientu loku
Veiksmīga biznesa atslēga ir spēja attīstīt savu uzņēmumu un meklēt jaunus risinājumus, iespējas un klientus.
-
Eksports
Tiklīdz konkrētais produkts ir piepildījis vietējo tirgu, ir jāmeklē jauni – eksporta tirgi. Mapon vispirms meklēja izplatītājus, kas palīdzēja audzēt biznesa apjomus ārvalstīs. Domājot par starptautisko tirgu, ir svarīgi pievērst uzmanību ne tikai sava produkta pievilcīgumam, bet arī domāt par tā reklāmu un sava zīmola atpazīstamību.
-
Eksports – fokusa maiņa
Plašāka klienta loka piesaistīšana, ieviešot abonēšanas maksu par sava produkta lietošanu – tā iegūst abas sadarbības puses.
-
Ārējā ietekme
Ārējie notikumi un faktori ir un būs tie, kuri ietekmēs biznesa modeli – piemēram, likumdošanas izmaiņas, klientu paradumu maiņa, gan arī konkurenti ir svarīgs biznesa virzītājspēks, kas ļauj saprast sava uzņēmuma stiprākos un vājākos punktus.
Mapon ir viens no Draugiem Group uzņēmumiem, kas darbojas gandrīz 13 gadus. Tā produktu klāstā ir viegli lietojami un daudzfunkcionāli GPS izsekošanas un autoparka pārvaldības risinājumi, kas piemēroti gan lieliem uzņēmumiem, gan privātai lietošanai (GPS izsekošana, degvielas patēriņa kontrole, temperatūras monitorings, attālināta digitālā tahogrāfa datu lejupielāde un analīze, ērta uzņēmuma transportlīdzekļu rezervācijas un pārvaldības sistēmu, drošības un citi risinājumi). Šobrīd uzņēmums apkalpo vairāk nekā 5000 klientu, un Mapon iekārtas ir uzstādītas vairāk nekā 50 000 transporta līdzekļiem.
-
Vēl par šo tēmu:
-
Iepriekšējais video
-
Turpināt ar nākamo tēmu
-
Vēl par šo tēmu: