Switch to mobile version. Top
  • Sākumlapa
  •  Saturs
  • Par pārmaiņu vadību, vadītāja lomu un komunikāciju ar komand...

Par pārmaiņu vadību, vadītāja lomu un komunikāciju ar komandu

Toms Didrihsons, Orkla Latvija vadītājs

Kādas ir galvenās pārmaiņu vadītājam nepieciešamās kvalitātes?

Pirmkārt, vajadzīga pārliecība par to, ka pārmaiņas patiešām ir nepieciešamas un pareizas, jo lielākos pārmaiņu procesos, kas aizņem ilgāku laiku, ir gan augšupejoši, gan lejupejoši posmi. Un otra lieta — komunikācija ar saviem kolēģiem, cīņas biedriem jau no pirmās dienas, lai arī viņiem nebūtu šaubu par to, kāpēc pārmaiņas ir nepieciešamas un kā tās tiks veiktas. Turklāt būtiskākais ir labu komunikāciju nodrošināt ne tikai sākumā, bet visa pārmaiņu procesa gaitā.

Kādi ir labākie veidi, kā veikt šādu komunikāciju?

Mūsu uzņēmumā pārmaiņas ir kļuvušas par jauno konstanti. Lielākā daļa komandas no tām vairs nebaidās, jo mūsdienu dinamiskajā vidē no pārmaiņām nemaz nav iespējams izvairīties. Lai pārmaiņas noritētu veiksmīgi, vadītājam ir nepieciešama vīzija, uz kurieni uzņēmums dodas, kur ir galapunkts. Un otrs — ir jābūt izpratnei, kāpēc mēs to darām. Ja komanda nesaprot vadītāja lēmumus, grūti viņus motivēt šādām pārmaiņām. Pat ja cilvēki racionāli saprot pārmaiņu iemeslus, emocionāli viņi ne vienmēr ir gatavi tās pieņemt. Tāpēc vadītājam svarīgi ne tikai izskaidrot, bet visus arī procesā iesaistīt, un atvēlēt tam pietiekami daudz laika, lai uzņēmuma komanda soli pa solim nonāktu līdz kopīgai pārliecībai.

Vai vieglāk ir pārliecināt komandu par vairāku nelielu pārmaiņu vai apjomīgu ilgtermiņa pārmaiņu nepieciešamību?

Būtiskākais jautājums ir — kāpēc šīs pārmaiņas notiek. Vai cilvēki tās saprot, neatkarīgi no tā, vai pārmaiņu process aizņems vairākus gadus vai dažas nedēļas. Ja uzņēmums atrodas konstantās pārmaiņās, vadītājam jāspēj atrast balanss, lai, veltot uzmanību iekšējai komunikācijai, netiktu atstāts novārtā ārējais tirgus. Jāņem vērā, ka reizēm pārmaiņu daudzums var nesakrist ar to kapacitāti, ko uzņēmums visiem nepieciešamajiem procesiem vienlaikus var nodrošināt.

Vai vieni un tie paši pārmaiņu vadības principi var tikt attiecināti kā uz lieliem, tā maziem uzņēmumiem?

Viennozīmīgi. Šie pamatprincipi attiecās uz jebkura lieluma uzņēmumiem, un tie darbojas arī ģimenēs. Jo tas ir stāsts par cilvēku individuālajām emocijām. Vienalga, vai tas ir 2000 vai 2 cilvēku uzņēmums. Tāpēc būtiski spēt izprast savus kolēģus — kurā emocionālajā fāzē viņi konkrētajā brīdī atrodas, vai viņi ir tikai nedaudz nobažījušies, vai nonākuši zemākajā posmā, kad jau iestājies izmisums. Rezumējot — veiksmīgs pārmaiņu process vienmēr sākas un beidzas ar komunikāciju.

Vērts padomāt:

  • Vai esi nodefinējis, kas ir tie iemesli, kāpēc ir nepieciešamas pārmaiņas?
  • Kas kļūs labāks, ja pārmaiņas tiks veiksmīgi ieviestas? Kāds ir mērķis, kāda ir Tava nākotnes vīzija?
  • Kā tieši Tu plāno ieviest pārmaiņas? Vai Tu esi to apspriedis ar komandu?
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.