Switch to mobile version. Top

Kā uzturēt labas attiecības ar lojāliem klientiem

Nauris Vizulis, SIA "ABC idea" valdes loceklis Krīvs Lode, Komercizglītības centra eksperts, Narvesen Baltijas mazumtirdzniecības direktors

Jācenšas atcerēties klienta personīgās dzīves detaļas (piemēram, bērna piedzimšanu vai citu nozīmīgu notikumu klienta dzīvē, un apsveikt viņu). Tas apliecinās klientam, ka jūs par viņu domājat, ka viņš ir īpašs. Klientu vēlams uzrunāt, pat tad, ja no viņa nekas nav vajadzīgs, piemēram, divas reizes gadā apjautāties, vai viss ir kārtībā, vai nekas nav nepieciešams un vai ir kādi ieteikumi produkta uzlabošanai). Jūs varat arī laiku pa laikam apciemot klientus, jo personīgais kontakts ir daudz būtiskāks par vienkāršu saraksti.

Strādāt ar esošajiem klientiem ir daudz lētāk  nekā piesaistīt jaunus, jo jaunu klientu piesaistītīšanai jāpatērē vairāk enerģijas un finanšu. Klientu attiecības var iedalīt divos modeļos. Ilgtermiņa attiecības vairāk ir raksturīgas sarežģītas tehnikas pārdošanā, kur pēc tam jānodrošina serviss, apkope, kas prasa specifiskas zināšanas un prasmes. Piemēram, klientam, kas no uzņēmuma ir iegādājies jaunu automašīnu, pat tad, ja viņš vēlētos pāriet pie cita tirgotāja, apkope noteiktā laika posmā  būs jāveic pie tā tirdzniecības pārstāvja, pie kura braucamais ir iegādāts. Savukārt īstermiņa attiecībās klientam ir viegli nomainīt sadarbības partneri. Šajā gadījumā pārdošanas procesā ir būtiski atcerēties win-win pozīciju, kurā ieguvējs ir ne tikai pārdevējs, bet arī klients. Jānodibina labas attiecības ar klientu, jo svarīgi ir ne tikai pārdot, jāinteresējas arī par to, kā pircējam veicas ar konkrētā produkta tālāko tirgošanu, kā tas kalpo un vai ir atrisinājis problēmas. Taču arī tad, ja sadarbība neprasa ikdienas kontaktu, ir svarīgi periodiski piezvanīt klientam, nosūtīt viņam e-pastu vai pat apmeklēt viņu. Nodibinot ilgtermiņa attiecības, ir svarīgi atcerēties, ka tās veidojas starp cilvēkiem, nevis juridiskām personām, tāpēc, ja klients lūdz palīdzību, viņam nedrīkst atteikt pat tad, ja pārdevējam tas sagādā kādas neērtības.

Vērts padomāt:

  • Kādi ir principi Tavā uzņēmumā, kā likt klientam atcerēties par Tevi?
  • Kādā veidā Tavs uzņēmums rūpējas par klientu pēc-pārdošanas posmā?
  • Kā jūs uzturat kontaktu arī tajā periodā, kad klientam, šķiet, neko nevajag?
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.