Switch to mobile version. Top

Kā saprast, kas vajadzīgs klientam?

Ilona Viļuma, GIGI BLOKS īpašniece

Es bērnībā gribēju lielus klučus un no tiem būvēt mājiņu sev, nevis tikai rotaļlietām. Pieaugot es atklāju, ka tādu kluču vēl joprojām nav. Pamazām tas deva iedvesmu un sajūtu, ka šī ir niša, kuru būtu vērts apgūt. Pirmais solis bija apzināt potenciālos konkurentus, kas rezultējās ar to, ka konkurentu nav vispār. Otrais solis bija noskaidrot, kāpēc šī niša ir brīva – vai tādu produktu neviens vēl nav izdomājis vai arī tas nav dzīvotspējīgs?! Lai saprastu savu klientu, bija jāiziet garš ceļš. Aizvien vairāk pētot un saprotot, kas strādā un kas nē, tika secināts, ka šai produkta iegādei nav jāņem klientu vecums, ienākumu līmenis, demogrāfiskā situācija u.c., bet ir jāsaprot klienta būtība un kā viņam var palīdzēt. Produktu pasaulē ir ļoti daudz un kā tam visam izsisties cauri, būt pamanītam un sadzirdētam, ir svarīgi saprast klienta vēlmes un problēmas. Lai atklātu klientu, ir jāspēj pievienoties viņai sarunai prātā, kas viņam ir aktuāli, kas ir vērtīgs un kas nav, lai spētu radīt pielāgotu produktu klientam.

Vērts padomāt:

  • Kas ir Tavi konkurenti? Ar ko Tavs risinājums ir savādāks, labāks?
  • Vai, uzklausot klientu atsauksmes, aizdomājies – kas ir tās patiešām svarīgās lietas, kuras jāņem vērā?
  • Vai Tu savu produktu pielāgo klienta vajadzībām, vai klientu – sava produkta īpašībām?
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.