Switch to mobile version. Top

Kā pārbaudīt, ko vēlas klients?

Elīna Dobele, apavu zīmola ELĪNA DOBELE dizainere un īpašniece

Sākotnēji, pametot arhitektūru un sākot nodarboties ar apavu dizainu, mana ideja bija balstīta uz konkrētu pieprasījumu. Tajā vasarā bija modē valkāt sievietēm zābakus. Savukārt man šķita, ka šie ādas zābaki ir smagnēji un tajos ir karsts. Tādejādi es izdomāju savu dizainu vasaras zābakiem no auduma, lai tie būtu viegli un elpojoši. Pirmais bija pārbaudīt, vai pašai patīk un gribētu valkāt un vai apkārtējie tuvie cilvēki arī novērtē.  Svarīgi bija jau pārdot ar pirmo zābaku pāri, kurš tika izgatavots. Pieredze jau sākas tajā brīdī, kad pirmais klients kaut ko iegādājas no Tevis, un tad arī tiek saņemtas pirmās atsauksmes, no kurām tiek veidots izpētes process – kas ir labi un kas nav. Pēc tam katru gadu kolekcijai pievienojas jauni dizaini, taču katru sezonu tiek veikta tirdzniecības pārbaude, novērtējot modeļus, kuri ir tikuši visvairāk pārdoti. Daži vislabāk pirktie dizaini paliek arī nākamajā kolekcijā, nedaudz pamainot krāsu un materiālu. Veiksmīgie dizaini rada stabilu naudas plūsmu. Mode ir interesanta industrija, jo bieži vien pieprasījums tiek radīts tur, kur tā vispār nav. Strādājot ar specifisku nišas produktu, klients meklē stāstu, kurā viņš varētu saskatīt arī sevi.

Vērts padomāt:

  • Kā Tu pārbaudīsi, vai visi produkti Tava uzņēmuma klāstā ir aktuāli klientiem?
  • Kurš no Taviem produktiem ir vispieprasītākais, un kurš tiek lietots mazāk? Kāpēc tā?
  • Vai Tavam produktam ir stāsts?
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.