Switch to mobile version. Top

Kā ieiet tirgū, kurā jau ir lielie spēlētāji?

Nauris Vizulis, SIA "ABC idea" valdes loceklis

Nav jābaidās konkurēt ar lielu spēlētāju. Lai liels uzņēmums radītu nelielu, konkrētai mērķauditorijai paredzētu produktu, tam līdz rezultātam jānoiet garš korporatīvs ceļš. Savukārt jaunam uzņēmumam piemīt nepieciešamais elastīgums – uzreiz darīt, uzklausīt gala klientu un saņemt atbildes.  Jāņem vērā, ka pirmajiem klientiem ne vienmēr ir nepieciešams perfekts produkts. Šie klienti būs apmierināti, ja spēsiet sniegt atbildes uz viņu jautājumiem, uzklausīsiet viedokli, un tie varēs sākt lietot nepilnīgu produktu, kas ir izaudzis tieši līdz viņu vajadzībām. Tomēr, meklējot nākamos klientus, nevajadzētu noniecināt pašus pirmos, kas ir atbalstījuši jūsu ideju, mudinājuši aizsākt produkta ražošanu vai pat izvērst biznesu. Tāpēc, neraugoties uz to, ka Latvijas tirgus ir ļoti mazs, klientu lojalitāte ir ļoti svarīga. Pēc gadiem diviem, turpinot darbojoties savā nozarē, jūs viens otru zināsiet, savukārt arī potenciālie klienti zinās jūsu esošos klientus. Pilnīgi iespējams, ka viņi vēlēsies saņemt kādu atsauci par jums, tāpēc ir svarīgi uzturēt labas attiecības ar saviem sākotnējiem klientiem.

Vērts padomāt:

  • Vai esi domājis, kā noturēt klientu uzticibu ilgtermiņā?
  • Vai Tev ir izveidota klientu datu bāze, CRM sistēma un principi, kā ar to strādāt?
S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.