Switch to mobile version. Top
  • Sākumlapa
  •  Saturs
  • Kā elektroniski iesniegt deklarācijas un sazināties ar VID?...

Kā elektroniski iesniegt deklarācijas un sazināties ar VID?

Katram uzņēmējam ir jānodod atskaites, ne tikai grāmatvedim, bet arī Valsts ieņēmumu dienestam. Šobrīd šis process ir vienkāršots un atvieglots, jo ir izveidota elektroniskā deklarēšanas sistēma (EDS), kurā katram uzņēmumam ir jāreģistrējas un jādeklarējas, lai tas varētu nodot visas nepieciešamās atskaites.

Evija Bule, VID Rīgas klientu apkalpošanas un reģistrācijas daļas galvenā nodokļu inspektore:

Tā ir arī vieglākā saziņa starp uzņēmumu un Valsts ieņēmumu dienestu. Gan uzņēmums, gan Valsts ieņēmumu dienests var sūtīt vēstules viens otram, izmantojot EDS, tādejādi iegūstot nepieciešamās atbildes. Nekas netiek pieņemts papīra formātā, bet tikai un vienīgi EDS. Pašlaik arī visi kā privātpersonas izmanto EDS, lai iesniegtu gada deklarācijas. Ja privātpersonai ir savs profils EDS, tad viņa uzņēmums automātiski parādās šajā sistēmā. Sistēmas profilā  cilvēks automātiski redz, ka ir reģistrēts gan kā privātpersona, gan kā uzņēmējs.  Ieteikums pārbaudīt grāmatvežu darbu, kā arī sistēmā pārliecināties, ka nav  kavējumu, laicīgi neiesniegtas deklarācijas vai cita pieprasīta informācija no Valsts ieņēmumu dienesta. Šādas pārbaudes būtu vēlams veikt, lai novērstu iespēju, ka uzņēmums tiek izslēgts no PVN reģistrācijas, jo reģistrēties no jauna ir sarežģīts process, turklāt ir jāmaksā soda nauda. Ir iespējams pilnvarot personu, kurai arī ir piekļuve EDS, lai  tā sniedz visu nepieciešamo informāciju.

S|E|B

Tähelepanu! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst eAkadēmijas lapas prasībām. Lūdzu, nomainiet vai atjaunojiet pārlūkprogrammu vai ierīci, ar kuru Jūs vēlaties piekļūt eAkadēmijai.